♥ 2 Hati Jadi 1 ♥

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

:: Tentang Seseorang ::

My photo
Sabak Bernam, Selangor, Malaysia
lahir pada 7 mei. saya ni garang,kalau marah, sume takut tp cepat cool, degil tu ada la sikit...kalau boleh, nak anak seramai mungkin, baru meriah family ;)

:: Follower Saya ::

Sunday, 8 April 2012

Sharing Is Caring

Kamu Berkahwin Kerana Apa?

Jika hakikat pernikahan adalah kerana SEKS, maka pasangan rajin bertengkar jika… Servis di kamar tidur tidak memuaskan .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana HARTA, maka pasangan bakal bubar jika bankrup .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana KECANTIKAN, pasangan bakal lari jika rambut mula beruban dan muka kerepot atau badan jadi gendut .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana ZURIAT, maka pasangan akan cari alasan untuk pergi jika pasangan tidak dapat memberi anak .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana KEPERIBADIAN, pasangan akan lari jika orang berubah tingkah lakunya .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana CINTA, hati manusia itu tidak tetap dan mudah terpikat pada hal-hal yang lebih baik , tanpa kita sedar cinta itu hilang di hati.

Jika hakikat pernikahan adalah kerana IBADAH kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH itu KEKAL dan MAHA PEMBERI.

HIDUP kepada makhlukNYA . Dan ALLAH mencintai hambaNYA melebihi seorang ibu mencintai bayinya . Maka tak ada alasan apapun didunia yang dapat meretakkan rumah tangga kecuali jika pasangan mendurhakai ALLAH.

Jangan Mencintai Seseorang Setinggi Langit Kerana Langit Boleh Runtuh..
Jangan Mencintai Seseorang Sedalam Lautan Kerana Lautan Boleh Surut..
Jangan Menintai Seseorang Sebesar Dunia Kerana Dunia Boleh Hancur…
Cukuplah Mencintai Seseorang Sehujung Kuku,
Walau Kecil, Walau Selalu Dipotong, Ia Akan Selalu Tumbuh….



kredit pic to incik google



~ sepi seorang perindu ~
~ sepi seorang perindu ~

10 comments:

  1. assalam cik awin..
    betul sgt apa yg tertulis kat atas tu.. hehe..

    re: cik awin boleh rujuk resepi kak nadz utk buat homemade coklat tu.. tak susah cuma perlu double boiling coklat yg dibeli dari kedai bakeri kemudian masukkan je dlm acuan. boleh letak apa2 inti yg kita suka.. kekacang, biskut oreo atau apa2 je.. kat bwh tu linknya ye.. akak belum pernah cuba lagi..
    http://ovenkecil.blogspot.com/2011/07/home-made-chocolate.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok...time kasih kak...nnt sy try bukak link yg akak bg tu ye...

      Delete
  2. ala....nak kawen cepat tapi sabar jela menanti sampai bulan 11 ni insya-ALLAH.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar itu separuh drpd iman..hehehhe....cik awin pn ngh sbr ni, insyaallah Mac 2013...

      Delete
  3. adui.. tetiba qasa x sabaq nak kawen jgk! tpi calon pon xdak lgi.. kih><,
    *owh.. mac 2013 jgn lpe jmput! ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. x sbr? eh....jgn gitu lor...calon somi lum ada? insyaallah, ada tu nnt...jgn putus asa utk berusaha k...

      klu x de aral melintang, mac 2013...sbr menanti jemputan dari saya ye...

      Delete
    2. heeee... kan? tu la.. insyaallah..
      okeh! waiting!..
      *maseh follow blog kite.. =)

      Delete