♥ 2 Hati Jadi 1 ♥

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Happy Birthday tickers

:: Tentang Seseorang ::

My photo
Sabak Bernam, Selangor, Malaysia
isteri kepada Jumadin, ibu kepada sorang cahayamata dan sorang wildan syurga ;)

:: Follower Saya ::

Monday, 24 March 2014

~ BBQ ~

Semalam punya cerita, ber bbq lah kami di garaj kereta tepi umah. Makan ramai2 ngn ank2 buah, memang seronok, riuh rendah. Kena tunggu cuti sekolah baru ada peluang nak ber bbq ;) Perapan sume saya yang sediakan, Incik Suami tukang bakar je... Pepagi lagi dah kuar ke pasar, membeli apa yang patut. Sampai umah, bersihkan bagai, perap, simpan dalam peti ais sementara menunggu ke malam. Lagi lama diperap, lagi sedap....

ikan kembung + ikan pari, dah perap, ready untuk disimpan

sotong
udang

sosej + capsicum + bawang besar

kat garaj kereta pun jadilah ;)

air asam + sos cili + bbq sos + blackpepper sos




 
 budak yang paling kecik tu siap tanya, nape berkelah kat garaj, bukan tepi pantai??




~ sepi seorang perindu ~

5 comments:

  1. kat garaj pun boleh~
    sedap nye... tgh2 lapar plak tu kan skrg... heee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang seronok, makan ramai2...kumpul sume, baru meriah...

      Delete
  2. Assalamualaikum kak awin. bestnya bbq. lama tak buat... hehee~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam...mmg best...boleh la buat sblm bersalin nnt ;)

      Delete
  3. Sedapnye bbq awen. Bbq best bile makan ramai2 kan :)

    ReplyDelete