♥ 2 Hati Jadi 1 ♥

Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

:: Tentang Seseorang ::

My photo
Sabak Bernam, Selangor, Malaysia
lahir pada 7 mei. saya ni garang,kalau marah, sume takut tp cepat cool, degil tu ada la sikit...kalau boleh, nak anak seramai mungkin, baru meriah family ;)

:: Follower Saya ::

Monday, 9 July 2012

~ Pelik sangat ke?? ~

Kakak² ofis kata saya ni pelik. Pelik ke saya? Puncanya, setiap kali saya makan kuih yang berinti, mesti saya kuis² inti, asing daripada kulit, pastu buang. Tak kira kuih apa pun yang berinti, saya mkn kulit luar je.


Pulut panggang, koci, karipap, pau, cucur badak,. tepung gomak, buah melaka, kuih cara manis, ketayap dan seangkatan kuih² yang saya sebutkan tu, saya pasti buang inti kalau nak makan...

Situasi 1 :
Mak saya rajin wat kuih ketayap untuk menu sarapan pagi. Dia dah faham sangat anak bongsu dia ni memang akan buang inti kalau makan ketayap...Jadi, bila buat kuih ketayap, mak akan asingkan untuk saya ketayap tanpa inti ;) Sayang mak ketat². Anak mak yang sorang ni memang pelik sikit ;)

Situasi 2 :
Kat ofis pulak, kakak² kat sini akan makan segala inti yang saya x makan. Depa lagi suka kalau saya makan pau, saya makan kulit luar je, pasti inti tu saya bagi kat mereka ;)

Situasi 3 :
Bila tiba hari raya, antara kuih kegemaran saya adalah tart. Tapi....kompom² saya akan makan kulit tart je, inti jem nenas tu saya akan buang . Almaklumlah, mana ada orang jual kuit tart tanpa inti, betul tak?? Jadi, kalau saya nak makan kuih tart, memang tiada pilihan selain membuang intinya....

Incik Tunang lum tau lagi perangai pelik saya ni, hehehhe... Nanti dah kawin, pasti dia akan jadi mangsa untuk habiskan  inti segala macam kuih yang saya makan...


~ sepi seorang perindu ~





~ sepi seorang perindu ~

6 comments:

  1. hehe..sama mcm adik kte yang kecik tu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...ada la yg senasib...mkn kuih buang inti ;)

      Delete
  2. adoi...rasa ape kuih hbs buang semua inti??

    hihihi...btw, sally tag cik awin dekat sini..
    http://sallysamsaiman.blogspot.com/2012/07/jom-tambah-geng-blog.html

    join la kalau rajin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap je mkn kuih tu...lg sedap tart nenas buang inti tau ;)

      Delete
  3. hoho itu mcm kaaaa?
    mmg pelik tp benar nih...
    heheeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. pelik tapi benar mama...sejak azali mmg begini ;)

      Delete